مقالات تخصصی

آموزش طراحی ناخن به متخصصین

Blog Image

یکی از زیباترین بخش‌های کار ناخن، طراحی بر روی ناخن‌ها است. از یک لاک ساده گرفته تا به کار بردن تکنیک در طراحی می‌تواند باعث زیباتر شدن ناخن های دست و پا شود. در واقع؛ هنر طراحی یک هنر مکمل برای متخصصین ناخن به شمار می‌آید. پس ناخن کارهای حرفه ای علاوه بر کار مانیکور، کاشت و سوهان کشی باید دستی در هنر هم داشته باشند. به همین منظور در ادامه به اهمیت یادگیری طراحی ناخن برای حرفه‌ای‌ها بیشتر می پردازیم.

هر کسی می‌تواند هنر ناخن را بگیرد

زنانی که در صنعت زیبایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بیشتر موارد، ذاتا خلاق هستند و احتمالاً از قبل پتانسیل برای انجام طراحی ناخن را دارند. در واقع؛ علاقه به طراحی با روش‌های جدید هر روز بیشتر از قبل در بین مشتریان رواج پیدا کرده و دارای محبوبیت شده است. در نتیجه ناخن کارها باید بدانند که در هنر طراحی چه تغییراتی در حال رخ دادن است. محبوبیت روز افزون این هنر نه تنها زیباست بلکه باعث درآمد بیشتر بین ناخن کار‎‌ها هم می‌شود. نکته مهم این است که طرح‌های زیباتر و ساده‌تر طرف‌دارهای بیشتری دارد و می تواند در مدت زمان کم هم طراحی شوند. پس اگر سالن ناخن دارید و میزهای ناخن پشت سر هم چیده شده‌اند؛ لازم است به این نکته توجه کنید که می‌توانید یک کار جالب انجام دهید. علاوه بر استخدام ناخن کار حرفه‌ای شما می‌توانید طراح‌های فوق العاده هم استخدام کنید تا مشتری در وقت کمتری به نتیجه دل خواهش برسد. بدین صورت نه ناخن کار خسته می شود و نه مشتری و با تغییر صندلی تنوعی هم برای او ایجاد می شود و متوجه گذشت زمان نمی شود.

طراحی ناخن

طراحی ناخن نیاز به آموزش و تمرین زیاد دارد، که اگر ناخن کار متخصص مشتری زیاد داشته باشد می تواند با تمرین روزانه به آنچه که می‌خواهد برسد. اما اگر در کار ناخن مهارت دارید اما در طراحی ضعیف هستید باید تمرین های خود را زیاد کنید تا بتوانید رضایت مشتری را به دست آورید.

دیزاین ساده با رنگ های هم خانواده

خیلی از مشتری ها ساده پسند هستند و فقط به زدن لاک بسنده می‌کنند. شما می‌توانید برای آنها طرحی را انتخاب کنید که بر پایه رنگ های ساده لاک استوار هستند. در نتیجه شما می توانید با استفاده از لاک های که با هم هم خوانی دارند، کل ناخن ها را به غیر از ناخن حلقه را به یک رنگ در بیاورید و در مرحله نهایی روی تمام لاک ها از تاپ کات یا شاین استفاده کنید تا رنگ‌ها بهتر خودشان را نشان دهند.

دیزاین لاک اکلیلی

استفاده از لاک های براق (صدفی یا اکلیلی) یکی از رایج ترین روش های دیزاین ناخن است که هرگز از مد نخواهد افتاد. برای این روش طراحی شما به دو رنگ لاک با تم رنگی یکسان یا مکمل نیاز دارید تا بتوانید یک اثر هنری را خلق کنید. در هنگام خرید حتما یکی از لاک ها براق، صدفی یا اکلیلی انتخاب کنید تا طراحی شما خروجی خوبی داشته باشد.

دیزاین با ورق طلا

یکی از طرح‌های که این روزها طرف دارهای زیادی دارد و در دنیای مد سر وصدای زیادی کرده استفاده از ورق طلا در بخشی از طراحی ناخن است. شما می توانید ناخن ها را با یک رنگ بیس لاک بزنید و در قسمت ناخن شصت و ناخن حلقه با استفاده از ورق طلا طرح های مختلفی بی‌اندازید و روی آن را با یک لاک تاپ کات یا براق کننده ناخن فرچه بزنید. بدین صورت طراحی ناخن مشتری تثبیت می‌شود.

دیزاین با لاک رنگین کمانی

این نوع طراحی ساده بیشتر در فصل تابستان کاربرد دارد. ناخن‌های با رنگ‌های متفاوت اما از یک خانواده که برای روزهای آفتابی بسیار زیبا به نظر می رسد. البته این مدل طرح را می‌توان در فصل سرد با رنگ هایی با تنالیته رنگی گرم انتخاب کرد. برای داشتن این طرح زیبا تنها کافیست که به تعداد انگشتان یک دست، لاک های رنگی داشته باشید و هر کدام را روی یک ناخن بزنید. حتی می توانید ناخن های دو دست خود را در جهت عکس لاک بزنید تا به اوج تنوع و تفاوت رنگ دست پیدا کنید.

فرنچ ناخن در طرح های مختلف

فرنچ ناخن تنها طرحی است که بعد از سال‌ها هنوز از جذابیت آن کم نشده؛ علاوه بر آن این نوع از طراحی برای خیلی از مشتری‌ها به یک طرح ثابت تبدیل شده است. شاید کشیدن یک خط سفید بر روی لاک یا براق کننده کمی سخت به نظر برسد اما باید بگوییم که این طرح با تمرین کردن می تواند به یک خط ساده برای طراح تبدیل شود. بنا به سلیقه افراد فرنچ می‌تواند به صورت بلند یا کوتاه طراحی شود. اصولا فرنچ ها بر روی لاک پایه با رنگ‌های بیسیک یا براق کننده‌ها بهتر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. پس برای این نوع طراحی، نیاز به لاکی است که در سطح ناخن پخش شود و تمامی فضای صدف ناخن را بپوشاند. استفاده از لاک های رنگ روشن می‌تواند گزینه خوبی برای پوشاندن سطح ناخن باشد. در این میان استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های نود و رنگ هلویی می‌تواند به زیبا و جذاب‌تر شدن ناخن کمک کند. شما می توانید با یک رنگ لاک سفید خالص فرنچ را به صورت گرد، مربع، گوشه دار یا مدور بر روی ناخن ها پیاده کنید.

دیزاین ناخن با طرح کروم

لاک کروم دارای حالت براق و فلزی است و شما می‌توانید از این مدل لاک برای دیزاین تمام ناخن هایتان استفاده کنید. ناخن‌های آینه‌ای یا طراحی شده با پودر کرم، جدیدترین مدل‌های لاک ناخن هستند که امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع لاک ناخن تبدیل شده‌اند. همانطور که گفتیم در این نوع لاک ناخن از پودر کروم برای سطح ناخن استفاده می‌شود، از این رو این ناخن‌ها آینه‌ای و بسیار براق و درخشان به نظر می‌رسند. طراحی این سبک بسیار جذاب و راحت مانند فرچه کردن لاک بر روی ناخن است.

دیزاین ناخن با طرح آمبره 3 بعدی

آمبره ناخن یک اثر هنری کاملا پیچیده است و اگر مبتدی هستید ممکن است بخواهید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. درواقع؛ آمبره یک هنر کلاسیک در طراحی ناخن است. طرح‌های آمبره دارای کنتراست بالایی هستند. ناخن آمبره شده دارای یک سایه روشن فوق العاده است که به ناخن‌ها بعد می‌دهد و طرح و لاک آن را زیباتر نشان می‌دهد. طراح باید این کار را دستگاه انجام دهد.

دیزاین ناخن با فرنچ اکلیلی نامنظم

طرح‌های ناخن براق همیشه مورد پسند خانم‌ها هستند. زرق و برق ناخن‌ها را درخشان می‌کند و ظاهری تند با درخشش زیاد به ناخن‌ها می بخشد. علاوه بر آن؛ ناخن‌های براق یک انتخاب عالی است که با لباس‌های آرام و غیر رسمی به خوبی هم خوانی دارند.

دیزاین ناخن با استفاده از خطوط

ابتدا باید رنگ لاک دلخواه خود را روی تمام سطح ناخن بزنید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. سپس از یک کارت استفاده کنید و چند خط صاف با لاکی به رنگ متضاد روی ناخن بکشید. دقت کنید که پس از کشیدن هر خط باید کمی صبر کنید تا آن خط خشک شود و پس از آن خط بعدی را بکشید. حتی می‌توانید بین خطوط را با رنگ های دیگر پر کنید تا طرح جذاب تر شود.

دیزاین ناخن با استفاده از نقاط دایره شکل

با استفاده از نقاط دایره‌ای شکل می توان طرح های زیبایی روی ناخن ها ایجاد کرد. شما می‌توانید در فصل بهار با استفاده از این دایره ها طرح های شیک بهاری مانند گل ها و شکوفه های رنگی یا سفید بر روی ناخن مشتری بکشید.

استفاده از نگین برای طراحی ناخن

یکی از پرطرف‌دار‌ترین طراحی‌ها برای عروس استفاده از نگین در طراحی ناخن او است. پس می توان بعد از یک لاک پایه و کشیدن طرح بر روی ناخن به آن نگین سفید یا رنگی اضافه کنید. نگین‌ها باعث می شوند تا ناخن در عکس‌ها و در هنگام رقص بیشتر بدرخشند.

دیزاین ناخن با طرح مینیمال

چند سالی می شود که طرح‌های مینیمال طرف دارهای زیادی پیدا کرده است. از طرح های برگ گرفته تا سطوح صاف با خطوط منحنی در این لیست قرار دارند. با کمی جست و جو در اینترنت می توانید به انواع متنوعی از این طرح های جدید دست پیدا کنید. در این سبک از طراحی ابتدا باید یک لاک پایه با رنگ های بژ را انتخاب کنید و روی آن را با قلمو مخصوص طراحی طرح های مینیمال بی‌اندازید تا ناخن‌های شما زیباتر شود.

دیزاین ناخن با دستگاه ایربراش

این تکنیک زیبا برای ناخن کارهایی که تجربه کمی در زمینه طراحی ناخن دارند راحت است؛ زیرا طراحی و کار با دستگاه ایربراش ناخن، سریع و آسان است. قطرات کوچکتر سطح خشک تر ایجاد می کنند و قطرات بزرگتر باعث ایجاد یک سطح مرطوب می شوند. هرچه قلم دستگاه ایربراش را از سطح ناخن دورتر نگه دارید، پوشش سبک‌تر و کم‌تری خواهید داشت و هر چه قلم ایربراش را به سطح ناخن نزدیکتر کنید، پوشش بیشتری خواهید داشت. این دستگاه برکاربرد، برای ایجاد طرح های آمبره و بیبی بومر ناخن و با کسب مهارت لازم، برای ایجاد طرح های خاص به وسیله شابلون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیزاین ناخن با طرح های فانتزی

طراحی ناخن با طرح های فانتزی نیازمند تمرین بسیار است. به عنوان مثال کشیدن طرح میکی‌موس یا حتی طراحی کاراکترها بر روی ناخن نیازمند هنرمندی است که به کشیدن شخصیت ها حتی بر روی کاغذ مهارت داشته باشد. طراحی شخصیت بر روی صدف ناخن در چند مرحله انجام می شود. ابتدا باید رنگ پایه روشن بر روی ناخن ها قرار دهید. سپس طرح صورت شخصیت با یک قلمو روی ناخن بکشید و جزئیات صورت را با قلموهای تمیز با دقت فراوان اضافه کنید تا بتوانید یک طرح کلی داشته باشید.

دنبال کردن طرح ها و تکنیک های جدید

در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به عنوان یک ناخن کار حرفه ای کار طراحی را به صورت جدی دنبال کنید تا بتوانید یک کار بدون نقص و کامل را به مشتری خود ارائه دهید. به عنوان یک متخصص ناخن، از لاک های ساده دست بردارید و طراحی های جدید و متنوع تر را امتحان کنید و همیشه به روز باشید. طراحی و دیزاین ناخن ها تاثیر بسیار زیادی در تقویت روحیه افراد هم دارند، پس با انجام این کار به مشتری های خود انرژی مثبت بدهید.

منبع:

https://www.nailsmag.com/392244/mastering-the-basics-of-nail-art

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *