مقالات تخصصی

بهترین وسایل و محصولات مراقبت از ناخن / روش گام به گام استفاده از آنها

ناخن‌های مرتب و براق نماد سلامتی و جوانی هستند. برای اینکه ناخن‌های را از نظر زیبایی شناسی جذاب نگه دارید، آگاهی از نحوه حفظ ناخن‌های سالم، آشنایی با لوازم مراقبتی ناخن و اینکه چقدر مفید هستند و چگونه ظاهر عملکردی و زیبایی را به طور همزمان حفظ می‌کنند، بسیار مهم است. هرگز نباید مراقبت از ناخن‌های خود را دست کم بگیرید زیرا آنها آینه‌هایی هستند که سلامت و تندرستی شما را منعکس می کنند. میلیون ها نفر در سراسر جهان خواهان ناخن های جذاب هستند و از بهترین وسایل مراقبت از ناخن برای سلامت و زیبایی ناخن هایشان استفاده می‌کنند. ناخن‌ها سلامت بدن را به نمایش می‌گذارند و مانند یک مانیتور عمل می‌کنند. پس اگر مشکلی در بدن وجود داشته باشد، ابتدا آن را در ناخن های خود خواهید دید. بی‌توجهی به مراقبت از ناخن می‌تواند منجر به یک سری تغییرات در ناخن‌ها شود. بنابراین مهم است که ناخن های خود را برای ظاهرشان حفظ کنید و از شر هر گونه عفونتی که منجر به ناتوانی های عملکردی می‌شود خلاص شوید. محصولات و وسایل آرایشی و مراقبتی ناخن هر روز در حال تکامل هستند تا بتوانند باعث افزایش اعتماد به نفس بیشتر در بین خانم ها باشند. در ادامه به برخی از این وسایل مهم می‌پردازیم.

لوازم آرایشی ناخن چیست؟

لوازم آرایشی ناخن شامل طیف وسیعی از محصولات زیبایی است که ظاهر و ماندگاری ناخن‌های دست و پا را بهبود می‌بخشد. این وسایل و محصولات اساساً شامل محصولات زیبایی می‌شوند که روی ناخن و اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرند. این وسایل و محصولات به دلیل استقبال زیاد خانم ها نه تنها در ایران بلکه در جهان به طرز باورنکردنی در حال افزایش است و این نشان می دهد که به چه میزان انسان ها به سلامت و زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دهند. در واقع؛ ناخن ها به دلایل زیبایی و عملکردی که دارند بسیار برای خانم ها مهم هستند.

محصولات آرایشی ناخن

زیباسازی ناخن یک صنعت بزرگ با طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی ناخن در دنیای مدرن امروزی است که شامل محصولات متعددی در بخش سلامت و زیبایی ناخن‌ها می شود. به عنوان مثال؛ محصولات مانیکور و پدیکور شامل کاتر ناخن، سوهان ناخن، بافر ناخن، فشار دهنده کوتیکول، کاتر کوتیکول، برس ناخن، سنگ پا، اسکراب دست و پا، لاک ناخن، سفت کننده‌های ناخن، پاک کننده های لاک ناخن، روغن ها، کرم ها و لوسیون‌های کوتیکول است.

چرا از وسایل ناخن استفاده می کنیم؟

اکثر مردم فکر می کنند مراقبت از ناخن فقط در مورد تمیز کردن و لاک زدن است. در صورتی که استفاده از این ابزار برای پنهان کردن ناهنجاری های ناخن، ترک عادت های بد مانند جویدن ناخن، برای مدیریت ناخن های شکننده، نرم، برای تقویت ناخن های شکننده، برای دادن ظاهری جوان به دست ها و در آخر برای حفظ رطوبت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا محصولات آرایشی ناخن

اکثر خانم ها لاک زدن را دوست دارند اما نمی‌دانند که حتی زدن لاک هم می تواند دارای مزایایی باشد.

مانیکور و پدیکور و لوازم مراقبت از ناخن

مانیکور و پدیکور سلامت ناخن‌ها را بهبود می بخشد. در واقع؛ ناخن های ما روزانه در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و باید مرتبا تمیز و مرتب شوند. بنابراین مانیکور و پدیکور برای تمیز کردن ناخن‌ها و حذف سلول‌های مرده برای رشد ناخن جدید انجام می‌شود. در نتیجه، میزان عفونت کاهش می‌یابد. وسایل مانیکور و پدیکور ناخن که در مراقبت از ناخن نقش دارند عبارت اند از:

سوهان ناخن کریستالی و شیشه‌ای

سال‌های سال است که که ناخن کارها از سوهان‌های ناخن زبر استفاده می‌کرند تا اینکه سوهان ناخن کریستالی و شیشه‌ای وارد بازار شدند و میزان صدمه به ناخن ها کمتر شد. یکی از مراحل مهم رسیدگی و مراقبت از ناخن‌ها سوهان کشیدن است که به شما در کوتاه، و شکل دادن، از بین بردن زائده‌های ناخن و سالم نگه داشتن ناخن ها کمک می‌کند. سوهان کشیدن باید به صورت اصولی و با وسایل مناسب مانند سوهان‌های کریستالی و شیشه‌ای انجام شود تا صدمه کمتری به ناخن ها برسد. سوهان ناخن کریستالی و شیشه‌ای بهترین نوع سوهان هستند که مزایای زیادی نسبت به سوهان‌های فلزی دارند و بدون آسیب زدن به ناخن‌ها می‌توانند آن‌ها را شکل دهند، کوتاه کنند و به هر فرمی که شما دوست دارید و ترجیح می‌دهید در آورند.

قیچی کوتیکول یکی از ابزارهای کار ناخن

کوتیکول ها در ناخن نقش به سزایی را بازی می کنند در نتیجه قیچی کوتاه کننده کوتیکول می تواند در این راه به شما کمک کنند. وظیفه کوتیکول محافظت از ماتریس ناخن در مقابل عفونت و آسیب است. برداشتن این قسمت از پوست اطراف ناخن باعث می‌شود که ناخن‌های شما کشیده‌تر و زیباتر به نظر برسند و به همین دلیل، این مرحله یکی از مراحل مهم و کلیدی در مانیکور حرفه‌ای به شمار می‌رود. اما به یاد داشته باشید که آسیب زدن و قیچی کردن زیاد کوتیکول ها باعث آسیب جدی می‌شود. این کار باید حداقل سه ماه یک بار انجام شود تا به بافت اصلی کوتیکول‌ها آسیب جدی وارد نشود. بافت کوتیکول در این سه ماه قابلیت بازسازی خواهد داشت.

کرم مرطوب کننده ناخن

پوست انسان به طور کلی نیاز به رطوبت دارد و اگر این رطوبت را دریافت نکند دچار خشکی و ترک در نواحی مختلف می‌شود. پوست اطراف ناخن هم از این داستان مستثنی نیست و باید مرطوب نگه داشته شود تا سلامت خود را حفظ کند. دست‌ها و پوست اطراف ناخن هم یکی از این قسمت‌های مهم و حساس است که باید در اولویت به خصوص در فصل‌های مانند پاییز و زمستان قرار بگیرد. پس باید به صورت روزانه از این کرم ها برای پوست دست و ناخن‌ها استفاده کرده تا سلامت آنها را تضمین کنیم. پس فراموش نکنید که کرم مرطوب کننده دست یکی از ابزارهای کار ناخن به شمار می‌رود و همیشه باید آن را به همراه داشته باشید.

لاک ناخن تقویت کننده

لاک زدن برای خانم ها جذاب است، زیرا برای زیباتر کردن ناخن هایشان با رنگ های مختلف از افسردگی رها می‌شوند. علاوه بر آن لاک به تقویت ناخن های ضعیف و شکننده و رفع بی نظمی‌های سطحی کمک می‌کند. همچنین؛ این نوع از لاک‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی به جای مواد شیمیایی خشن هستند

روغن کوتیکول

روغن کوتیکول با هیدراته نگه داشتن کوتیکول‌های ناخن را تقویت می‌کند و به صورت ژل بر روی ناخن ها استفاده می‌شود که با ماساژ روی کوتیکول جریان خون را در آن ناحیه افزایش داده، پوست اطراف را صاف و سالم نگه می‌دارد و از کوتیکول در برابر ضربه محافظت می‌کند. پس از برداشتن کوتیکول ناخن‌ها، سطح آن‌ها پوسته پوسته و شکننده می‌شود و اگر در این شرایط به حال خود رها شوند ممکن است عوارض و مشکلاتی در پی داشته باشد. به همین دلیل روغن کوتیکول یکی از ابزارهای کار ناخن است که استفاده از آن ضروری است و بافت ناخن را تقویت و محکم می‌کند. بیشتر این روغن‌ها به خصوص انواع طبیعی و غیرشیمیایی آن حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی هم هستند که بافت ناخن را تغذیه کرده و رطوبت مورد نیاز آن را نیز تامین می‌کنند.

ژل و لاک محکم کننده و تقویت کننده ناخن

گفتیم که علت بیشتر شکنندگی‌ها و ترک‌ها در ناخن از نبود رطوبت و آب در بافت ناخن حاصل می‌شود. بیشتر خانم ها پس از شستن دست‌ها و صابون زدن و … احساس خشکی و شکنندگی در ناخن‌های خود دارند و پس از استفاده از روغن و مرطوب کننده روی ناخن، وضعیت آن‌ها بهبود می‌یابد. و اگر مشکل شما نیز همین مورد است باید یک ژل محکم کننده ناخن تهیه کنید و آن را مانند لاک روی ناخن‌ها بزنید. این ژل‌ها با حبس کردن رطوبت روی بافت ناخن مانع از خشکی و آسیب به آن‌ها می‌شوند و شما می‌توانید با خیال راحت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

فشار دهنده کوتیکول

فشار دهنده کوتیکول برای عقب راندن کوتیکول استفاده می‎‌شود تا ظاهری بلندتر به ناخن بدهد. علاوه بر آن؛ به حفظ تمیزی و سلامت ناخن ها و کوتیکول ها کمک می کند و ناخن را برای جلا دادن آماده می کند.

پاک کننده تقویتی لاک ناخن

پاک کننده لاک ناخن به پاک کردن لاک کمک می کند و به ناخن ها رطوبت می بخشد. همچنین به تمیز کردن ناخن ها و کوتیکول های آن کمک می کند.

سفت کننده های ناخن

سفت کننده های ناخن به تقویت صفحه ناخن کمک می کنند.

بیس کوت

بیس کوت اجازه لک شدن ناخن ها را نمی دهد و از ناخن ها در برابر مواد شوینده و صابون ها محافظت می‌کند. همچنین؛ بیس کوت ها باعث ماندگاری بیشتر مانیکور می شوند.

تاپ کت

تاپ کت ها از مانیکور در برابر شکستگی محافظت می‌کنند.

اسکراب دست

اسکراب دست به لایه برداری پوست کمک می‌کند تا پوستی شاداب و صاف پیدا کنید.

ژل ناخن 

ژل ناخن از نظر زیبایی شناختی ظاهری براق و به ناخن ها می بخشد که استحکام بیشتری دارند و می توانند در برابر سایش مقاومت کنند.

ناخن‌گیر یکی از ابزارهای مهم

ناخن گیر یک ابزار مهم  ضروری برای کوتاه کردن ناخن ها است. وقتی ناخن‌ها از حد مشخصی بلندتر می‌شوند دیگر نمی توان آن را به خوبی سوهان کشید و باید از ناخن گیر استفاده کنید تا بتوانید ناخن ها را به اندازه دلخواهتان کوتاه کنید. البته سوهان کشیدن بعد از کوتاه کردن ناخن‌ها را فراموش نکنید چون در این مرحله لبه ناخن‌ها تیز و برنده و مستعد شکستن خواهد بود.

بافر و پولیش ناخن

پس از سوهان زدن ناخن‌ها در دو مرحله، نوبت به پولیش کردن آن‌ها می‌رسد. پولیش کردن ناخن‌ها جلا و برق خاصی به آن‌ها می‌دهد و زیبایی حاصل از آن نیاز شما را به استفاده از برق ناخن رفع می‌کند. پولیش ناخن هم مثل سوهان ناخن درجات مختلفی دارد و شما ابتدا باید از پولیش با درجه پایین‌تر استفاده کنید و به تدریج درجات آن را افزایش دهید تا ناخن‌های شما براق و زیبا شوند. البته پولیش زدن بیش از حد ناخن‌ها ممکن است باعث نازک شدن بافت ناخن و آسیب پذیری آن شود به همین دلیل توصیه می‌شود بین هر نوبت پولیش حداقل دو ماه فاصله بگذارید.

منبع:

https://www.realsimple.com/

https://www.icliniq.com/articles/skin-care/nail-cosmetics

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *