مقالات تخصصی

دستگاه ایربراش ناخن چیست؟

Blog Image

داشتن ناخن‌های با طراحی زیبا، یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی‌ست که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند. در نتیجه خانم‌ها همیشه به دنبال طرح‌هایی می‌گردند که زیبایی ناخن هایشان را دو چندان کند. از طرح‌های ساده گرفته تا فانتزی یا حتی تکنیک‌های جذاب در طراحی ناخن در تاپ لیست خانم های شیک پوش قرار دارد.

ناخن ایربراش

دستگاه ایربراش ناخن یکی از مهم‌ترین ابزارهای طراحی و کار بر روی ناخن است که باعث می‌شود طراحی متفاوت بر روی ناخن‌های خود داشته باشید. در واقع؛ اسپری کردن یا همان ایربراش یک تکنیک قدیمی در طراحی است که امروزه وارد دنیای ناخن شده است. دستگاه ایربراش ناخن دارای یک کمپرسور کوچک باد هست که هوا را با رنگ مخصوص خود مخلوط می‌کند و آن را به صورت پودر بر روی ناخن اسپری می‌کند. البته این اسپری با کمک یک دستگاه کنترل می شود تا شدت و کمیت آن حساب شده باشد. هر چه فشار هوا بیشتر باشد، قطره ها کوچکتر می‌شوند و هر چه فشار هوا کمتر باشد، قطرات بزرگتری روی ناخن‌ها ایجاد می‌شوند. این یک روش مناسب برای گسترش خلاقیت هنری در زمینه طراحی ناخن و اضافه کردن طرح‌های خاص به خدمات وی. آی. پی ناخن است.

تکنیکی زیبا برای آماتورها

این تکنیک زیبا حتی برای افرادی که تجربه کمی در زمینه طراحی ناخن دارند جذاب به نظر می‌رسد؛ زیرا طراحی و کار با دستگاه ایربراش ناخن، سریع و آسان است. قطرات کوچکتر سطح خشک تر ایجاد می کنند و قطرات بزرگتر باعث ایجاد یک سطح مرطوب می شوند. هرچه قلم دستگاه ایربراش را از سطح ناخن دورتر نگه دارید، پوشش سبک‌تر و کم‌تری خواهید داشت و هر چه قلم ایربراش را به سطح ناخن نزدیکتر کنید، پوشش بیشتری خواهید داشت. پس اگر به دنبال خلاقیت هنری بر روی ناخن هایتان هستید حتما سراغ این دستگاه بیایید.

طرح‌های خاص با دستگاه ایر براش

این دستگاه برکاربرد، برای ایجاد طرح های آمبره و بیبی بومر ناخن و با کسب مهارت لازم، برای ایجاد طرح های خاص به وسیله شابلون مورد استفاده قرار می‌گیرد و اندازه نقطه ایجاد شده روی سطح ناخن با توجه به میزان خشک شدن آن قبل از تماس با سطح مشخص می‌شود.

آموزش روش استفاده از دستگاه ایربراش ناخن بدون شابلون

  • ابتدا قلم ایربراش را با شیلنگ و لوله انتقال به کمپرسور هوا وصل کنید. شیلنگ هوا لوله ای با دوام و طولانی است که قلم ایربراش را به دستگاه کمپرسور هوا وصل می‌کند و فشار هوا را از داخل کمپرسور به سمت قلم ایربراش هدایت می‌کند تا با رنگ مخلوط شود.
  • در مرحله بعدی وقت آن رسیده تا دستگاه را به برق زده و روشن کنید. شما می توانید با ساتفاده از دفترچه راهنما به کلیدها دسترسی بهتری داشته باشید. به عنوان مثال؛ میزان شعاع خروج رنگ و قدرت دستگاه را می توان از این طریق تنظیم کرد.
  • حالا وقت آن رسیده که لاک ژل مورد نظرتان را انتخاب کرده و به همراه محلول رقیق کننده لاک ژل داخل مخزن تعبیه شده روی قلم ایربراش بریزید.
  • مانند یک طراح عمل کنید؛ قلم را مانند مداد در دست بگیرید و ماشه روی آن را به سمت عقب فشار دهید تا رنگ آزاد شود و طرح مورد نظر را روی ناخن اجرا کنید. دقت به نحوه گرفتن دستگاه بسیار مهم است.
  • به انتهای کار نزدیک شده‌اید. پس از خشک شدن رنگ، یک لایه تاپ شاین روی آن بزنید و داخل دستگاه UV-LED قرار دهید تا خشک شود.

آموزش روش استفاده از دستگاه ایربراش ناخن با شابلون

  • برای شروع کار بهتر است برای زیر کار حتما یک پارچه قرار دهید تا کثیف کاری کمتری شود.
  • در ابتدای کار؛ یک لایه بیس کات ژل، لاک ژل و یا لاک معمولی روی ناخن بزنید. در صورت زدن بیس کات و لاک ژل، دست را داخل دستگاه UV-LED قرار دهید تا خشک شود.
  • سپس دور ناخن را چسب پیل آف بزنید (چسب مخصوص ایربراش) بزنید. تا رنگ به قسمت دیگری پمپاژ نشود.
  • حال وقت آن رسیده تا شابلون مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی ناخن قرار دهید.
  • با استفاده از قلم ایربراش شابلون را پر کرده و اجازه دهید تا خشک شود.
  • طبق معمول همیشه در مرحله آخر برای دوام و درخشش ناخن، یک لایه تاپ کات ژل بزنید

نکات مهم ناخن ایربراش برای مبتدی‌ها

  • ایربراش بر روی ناخن‌های کاشت زیبایی بیشتری خواهد داشت.
  • اگر برای اولین بار است که از این دستگاه برای طراحی ناخن می خواهید استفاده کنید بهتر است قبل زا استفاده و اسپری روی ناخن واقعی، روی کاغذ تمرین کنید تا تسلط لازم را برای میزان فشار وارده روی ماشه، حرکت دست و زاویه قلم به دست آورید.
  • در صورت انتخاب طرح بهتر است قبل از شروع کار، قدرت دستگاه و میزان شعاع خروج رنگ را تنظیم کنید.
  • تنظیم میزان فاصله قلم ایربراش با سطح ناخن می‌توانید بر روی طرح ناخن شما تاثیر مستقیم بگذارد.

لاک مناسب برای ایربراش ناخن

از هر لاکی نمی‌شود برای دستگاه ایربراش استفاده کرد. پس از لاک های با ترکیب اکریلیک و آب بهتر است برای این کار استفاده کنید. لاک ژل به همراه رقیق کننده ها هم از بهترین گزینه ها برای ایربراش محسوب می‌شوند.

تجهیزات برای ایربراش ناخن

  • ایربراش
  • کمپرسور هوا
  • محصولات پاک کننده
  • شابلون‌ها
  • رنگ ایربراش
  • تاپ کت

تمیز کردن دستگاه ایربراش ناخن

تمیز کردن دستگاه ایربراش ناخن بسیار مهم و ضروری است. نکته مهم این است که رنگ اکریلیک امکان خشک شدن بالاتری به نسبت لاک ژل ها دارد. پس بعد از هر بار استفاده دستگاه را تمیز کنید تا بتوانید مجددا از آن استفاده کنید. بعد از پایان طراحی با ایربراش، داخل مخزن رنگ روی قلم را استون خالص 100% بریزید و ماشه قلم را فشار دهید تا استون به همراه لاک ژل باقی مانده، آزاد شود. آنقدر این کار را ادامه دهید تا دیگر هیچ رنگی داخل قلم باقی نماند و فقط استون از آن خارج شود. دقت کنید که قلم ایربراش در این حین خیس نشود.

تمیز کردن قلم ایربراش ناخن

بعد از هر بار استفاده کردن از دستگاه، قلم ایربراش را تمیز کنید در غیر این صورت لاک باقی مانده در قلم خشک شده و نمی‌توان مجدد از آن استفاده کرد. رنگ خشک شده به هیچ عنوان اسپری نمی‌شود.

تمیز کردن سوزن ایربراش

تمیز کردن سوزن ایربراش بعد از هر بار استفاده نیاز نیست ولی هر چند وقت یکبار طبق دستورالعمل در بروشور دستگاه، سوزن را خارج کرده و با پد و استون خالص تمیز کنید.

تمیز کردن کمپرسور هوا دستگاه ایربراش

کمپرسور هوای دستگاه را از برق کشیده و آن را با دستمال نرم تمیز کنید. برس مخصوص تمیز کردن را حتما در هنگام خریدن ایربراش تهیه کنید تا در تمیزکاری به کارتان بیاید.

طراحی ناخن بیبی بومر با دستگاه ایر براش

بیبی بومر که به عنوان فرانسوی آمبره (ombre) یا فرنچ فاید نیز شناخته می‌شود، سبک جدیدی از مانیکور کلاسیک فرانسوی است که در ترکیب رنگی آن از حدود دو سوم رنگ صورتی یا هلویی و یک سوم رنگ سفید در قسمت لبه ناخن استفاده می‌شود که به صورت سایه روشن روی سطح ناخن باید طراحی شود. این روش طراحی توسط دستگاه ایر براش انجام می‌شود. طرح بیبی بومر با دستگاه ایربراش چون از رنگ‌های خنثی و نود به عنوان مثال رنگ کرم و هلویی روی ناخن استفاده می‌شود بسیار طبیعی، شیک و همه پسند است. بیبی بومر اصولا بر روی کاشت ناخن انجام می‌شود.

این طرح که به تازگی ترند شده، و در کشورهای فرانسه و آلمان بسیار محبوب است. بیبی بومر به طور معمول، از ترکیب ابر و بادیِ، رنگ صورتی و سفید پیروی می‌کند.

بومر رنگی با ایربراش

شما علاوه بر رنگ های پایه بیبی بومر می توانید از رنگ های شاد دیگر هم در روند طراحی استفاده کنید تا ناخن های زیباتری داشته باشید. البته به یاد داشته باشید ترکیب های سایه روشن با ایربراش بیشتر هم خوانی دارند.

دیزاین تکمیلی بعد از ایربراش ناخن

بنا به سلیقه هر فرد می توان تنها به ناخن ایر براش شده بسنده نکرد و برای تکیل طرح از نگین‌ها و استیکر‌های تزئینی روی ناخن استفاده کرد.

طرح شابلون ایربراش ناخن

ناخن های ایربراش شده با ایربراش کردن رنگ از طریق یا اطراف طرح شابلون ایجاد می شوند. با شابلون های ساخته شده از پلاستیک انعطاف پذیر یا کاغذ، طرح های بی حد و حصری برای انتخاب شما وجود دارد. در واقع؛ شابلون‌های ناخن انواع و طرح‌های متفاوتی دارند. بیشتر ورقه‌های نازک پلاستیکی چسب‌دار هستند که بعد از این که رنگ پایه به ناخن زده شد، روی ناخن قرار داده می‌شوند و بعد از کار با دستگاه ایربراش یا تنها استفاده کردن از لاک ساده، از روی ناخن برداشته می‌شوند. جالب است بدانید که هیچ محدودیتی برای تخیل شما وجود ندارد: از ناخن های فرانسوی گرفته تا ناخن های صورتی نئون تا آثار هنری با جزئیات کوچک، می توانید هر چیزی را که تصور می کنید خلق کنید. آنچه بیش از همه مهم است تجهیزات مناسب ایربراش و مهارت شما است.

روش اسپری کردن بر روی ناخن

روش اسپری کردن شما نیز مهم است، اما عموماً عمود بر روی ناخن، اسپری کردن ظاهری عالی به ناخن های  شما می دهد. با این حال، باز هم، آزمایش کنید، زیرا هر زاویه اثرات متفاوتی را روی سطح ناخن ایجاد می‌کند.

ابربراش برای متخصصین ناخن

اگر شما به صورت تخصصی کار ناخن انجام می دهید باید بگوییم که خرید یک ایربراش حرفه ای از واجبات ابزار کار شماست. پس بهترین ایربراش را به همراه شابلون و ژل لاک ها خریداری کنید تا پس از درخواست مشتری به مشکل نخورید.

 

 

منبع:

https://airbrush-expert.com/en/airbrush-nails/

https://weheartnails.com/airbrush-nail-kits/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *