مقالات تخصصی

پک مراقبت از ناخن شامل چه محصولاتی است؟

Blog Image

آیا شما علاقه‌مند هستید که یک تکنسین ناخن شوید؟ اگر چنین است، باید به ابزارها و محصولاتی که تکنسین‌های ناخن برای مراقبت و زیباسازی ناخن ها استفاده می‌کنند، آشنا شوید تا بدانید با هر یک از ابزار یا محصول مرتبط چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. جالب است بدانید که ناخن با تمام کوچک بودنش نیاز به یک پک کامل و بهداشتی دارد تا در زمان نیاز یا رسیدگی هفتگی به ناخن‌ها  از آن استفاده کنیم. پس فرقی نمی‌کند آماتور یا حرفه‌ای باشید داشتن بیشتر این وسایل برای افرادی که کار ناخن را دنبال می‌کنند، ضروری است که در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم.

**

محصولات مراقبت ناخن

پک مراقبتی مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور یک راه عالی برای حفظ سلامت ناخن و پوست شما است. دست‌ها و پاهای ما بار سنگین کار روزانه را تحمل می‌کنند، بنابراین حفظ سلامت آنها بسیار مهم است. صاف کردن نواحی ناهموار، کوتاه کردن ناخن‌ها و سوهان زدن آنها برای تازه نگه داشتن مانیکور و پدیکور امری ضروری است. در واقع؛ محصولات مانیکور و پدیکور در لوازم آرایشی ناخن برای پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن دست‌ها و پاها طراحی شده‌اند تا سلامت ناخن ها را تضمین کنند. ابزار مورد نیاز در پک مانیکور و پدیکور عبارت اند از:

تمیز کننده‌ها

تمیزکننده‌ها همان طور که از نامشان پیداست برای تمیز و نرم کردن ناخن‌ها طراحی شده‌اند تا از قبل از انجام مانیکور و پدیکور سطح ناخن ها را تمیز کرده و بستر ناخن را برای کارهای دیگر آماده می‌کند. این محصولات ممکن است به صورت کنسانتره مایع یا کریستال به فروش برسند، که هر دو به آب اضافه می‌شوند تا محلول ساخته شود.

روغن مراقبت از ناخن

روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آرگان هر کدام بهترین روغن برای ناخن هستند که به منظور درمان انواع مشکلات مربوط به ناخن مانند شکنندگی و پوسته پوسته شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیچی و ناخن‌گیر

قیچی و ناخن گیر دو ابزار فراموش نشدنی در پک مانیکور و پدیکور هستند. این دو ابزار ساده که در تمام خانه‌ها و ست ابزار ناخن وجود دارند، برای فرم دادن به گوشه‌های ناخن ها و کوتاه کردن آن‌ها کاربرد دارند.

سوهان یا سنباده

داشتن یک سوهان در کیف خانم ها ضروری است. شکستگی ناخن خبر نمی کند و ممکن است ناخن شکسته باعث نخ کش شدن لباس هایتان شود. در نتیجه سوهان یا سمباده نه تنها برای حرفه ای ها بلکه برای آماتورها هم ضروری است. این ابزار هم برای فرم دادن به ناخن‌ها در پدیکور و مانیکور معمولی کاربرد دارد که هر خانمی باید نحوه استفاده از آن‌ را بداند. معمولا هر سوهان و سنباده‌ای دارای دو سمت است که یکی از آن‌ها نسبتا نرم و صاف است که برای صاف و صیقلی کردن ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی دیگر که کمی خشن و زبر است، برای فرم دادن به گوشه‌ها و شکل کلی ناخن استفاده می‌شود.

بافر ناخن

درست است که شکلی شبیه سمباده دارد اما وظیفه‌اش چیز دیگری است. درواقع؛ این ابزار یکی از نرم‌ترین ابزارهای مراقبت ناخن است که می‌تواند به شما ناخن‌های براق را هدیه دهد. همانطور که می‌دانید، بعد از سوهان کشیدن ناخن‌ها، کمی حالت زبری و کدری روی ناخن ایجاد می‌شود که می‌توانید با استفاده از بافر ناخن آن را رفع کنید.

پوشر کوتیکول

این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزار در مانیکور و پدیکور است و باعث می‌شود صدف ناخن بزرگ‌تر و زیباتر دیده شود. همچنین؛ از فشار دهنده کوتیکول، برای برطرف کردن کوتیکول و پوسته اضافی موجود در روی ناخن استفاده می‌شود.

گوشت‌گیر یا نیپر

یکی از ابزار مهم در پک مانیکور و پدیکور گوشت‌گیر یا نیپر است که با یک قیچی مخصوص برای بریدن گوشت و پوست اضافی موجود در اطراف ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به این نکته دقت کنید که کار کردن با این ابزار کار هر کسی نیست و باید در این رشته حرفه ای باشبد تا بتوانید بدون درد و خونریزی گوشت گیری کنید.

پد لا انگشتی

اگر می خواهید در هنگام لاک زدن ناخن های پا به هم نچسبد و لاک‌هایتان مرتب باقی بمانند از پد لا‌انگشتی استفاده کنید. این وسیله برای پدیکور و لاک زدن به ناخن‌ها پا به کارتان می‌آید و هر انگشت را از انگشت کناری جدا کرده و کار را برایتان راحت می‌کند.

پنبه

پنبه هم برای تمیز و خشک کردن ناخن و کوتیکول اطراف آن در انجام کار مانیکور و پدیکور لازم است.

لایه بردار پدیکور یا اسکراب

اسکراب‌های جدید پدیکور که در شکل های مختلف در آرایشگاه‌ها به چشم می‌خورد محصولات لایه ‌برداری هستند که سلول ‌های مرده پوست را حذف کرده و پوست پای صاف را به ارمغان می آورند. این اسکراب های بامزه در طرح ها و رنگ های مختلف مورد برای داشتن پوستی صاف استفاده قرار می‌گیرد. این لایه بردارها برای شکستن سلول‌های مرده پوست و نرم کردن پینه ها به کار می روند. لایه ‌بردارهای پدیکور کمی قوی‌‌تر هستند زیرا پاها پینه‌‌های ضخیم ‌تر و محکم‌تری دارند.

**

 لوازم طراحی ناخن

لاک

اگر این کار را به صورت حرفه ای دنبال می‌کنید لازم است تا رنگین کمانی از رنگ‌ها را داخل استند لاک خود داشته باشید. لاک‌‌های ناخن، پرایمر، بیس کوت، تاپ کوت، درخشان کننده ناخن و لاک های درمانی ناخن، هر کدام از انواع لوازم آرایشی ناخن هستند.

لاک پاکن

لاک پاکن‌ها وظیفه پاک کردن لاک های قدیمی را دارند تا صدف ناخن به رنگ خود بازگردد و آماده لاک و طراحی جدید شود. بهتر است از انواع غیر استونی که آسیب چندانی برای ناخن‌ها ندارند استفاده کنید. مواد مورد استفاده در لاک پاک کن می‌تواند شامل استون، اتیل استات و ایزوپروپیل باشد.

بیس کت ( base coat )

بیس‌کت‌ها باعث ماندگاری بهتر مانیکور بر روی دست ها می‌شوند. علاوه برآن؛ بیس کت برای محافظت از ناخن و آماده کردن آن برای دریافت لاک بسیار مناسب هستند. پس قبل از لاک زدن، آن را به ناخن‌ها بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود.

نکته آرایشی:

“برای این که لاک شما از دوام و زیبایی بیشتری برخوردار باشد، باید لاک پایه به نام بیس کوت و لاک انتهایی به نام تاپ کوت بزنید. پرایمر و ضد قارچ نیز از دیگر لوازم آرایشی ناخن ضروری هستند که قبل از هر کار باید روی بستر ناخن زده شوند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.”

تاپ کت ( top coat )

شما هم اگر در دسته خانم‌هایی قرار دارید که زود لاک دستتان لب پر می‌شود؛ بهتر است از تاپ کت استفاده کنید. این لایه هم برای محافظت است، اما نه محافظت از ناخن بلکه از لاک و مانیکورتان تا زود از بین نرود. تاپ کت ها نقش براق کننده روی لاک نهایی را هم ایفا می‌کنند.

قلم‌مو کوچک طراحی

برای طراحی بر روی ناخن به قلم‌موهای سه صفر یا لاک‌های با قلم‌مو نازک نیاز دارید تا بتوانید به راحتی روی ناخن هر آن چیزی که می خواهید را طراحی کنید.

انواع قلم داتینگ

برای قرار دادن اکسسوری های تزئینی مانند (نگین، سنگ و …) بر روی ناخن حتما باید از قلم داتینگ استفاده کنید. این قلم در سایزهای مختلف موجود است.

لاک ژل

لاک ژل‌ها با ورودشان به صنعت زیبایی و ناخن توانستند چشم همه را به خودشان خیره کنند. تنوع و زیبایی این لاک ها مثال زدنی است. لاک ژل‌ها مانند: (آیس ژل، ژل چشم گربه ای یا مغناطیسی، لاک شاین، کروم و …). پس اگر به طور طبیعی ناخن هایی نازک و شکننده دارید و یا بعد از ریموو و برداشتن کاشت ناخن هایتان استحکام قبل را ندارد و سست شده، لاک ژلی بازسازی کننده ناخن با برخورداری از مواد مقوی و ترکیبات موثر بسیار پرکاربرد است.

دستگاه یووی

یکی از پرکاربردترین و مهم ترین دستگاه های ناخن؛ دستگاه یووی است که برای خشک شدن لاک ژل حتما به آن نیاز خواهید داشت. این دستگاه در ولتاژهای مختلف در دسترس است که با توجه به آن می توان ناخن ها را در مدت زمان مشخص داخل دستگاه قرار داد تا لاک سریع تر خشک شود.

**

وسایل مراقبت ناخن

لاک روشن کننده ناخن

این لاک همان طور که از اسمش پیدا است خاصیت روشن کنندگی بر روی ناخن طبیعی و ناخن لاک زده را دارد. این لاک ناخن در طول دوره مصرف به مرور باعث شفافیت و درخشانی ناخن ها شده و لک ها و زردی ناخن را از بین می‌برد.

سفت کننده ها یا تقویت کننده‌های ناخن

این محصول برای سفت یا تقویت شدن ناخن طراحی شده تا بتواند یک روند درمانی را پشت سر بگذارد.

کرم ناخن و کوتیکول

کرم ناخن و کوتیکول یک محصول تقویتی برای بازسازی و ترمیم ناخن های شکسته است که در کنار بهبود بافت ناخن، از ترک خوردن کناره های ناخن و جدا شدن پوست های دور ناخن جلوگیری می‌کند و پوسته‌های اطراف ناخن را کاهش می‌دهد.

کرم رطوبت رسان دست و ناخن

این کرم یک محصول دو کاره است که باعث رساندن رطوبت به پوست دست و ناخن می‌شود. این محصول از خشکی بیش از حد پوست دست و پا جلوگیری کرده و آنها را تقویت می‌کند. همچنین؛ این کرم اثر دراز مدتی برای استحکام ناخن ها دارد.

بالم تقویت ناخن و پوست دست

دو نوع بالم در بازار موجود است بالم لب و بالم تقویت ناخن؛ این بالم ها نقشی موثر بر روی پوست دارند و حاوی بابونه و آلوئه ورا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هستند تا بتوانند رطوبت پوست را در ناحیه مورد نظر به خوبی حفظ کنند. همچنین بالم ناخن خاصیت نرم کنندگی و التیام بخشی را در خود گنجانده است.

محلول تقویت کننده ناخن

اگر ناخن‌هایتان لایه لایه، ریش ریش و نازک و شکننده شده، بهترین راه استفاده از محلول های تقویت کننده ناخن به طور پیوسته و طی کردن طول درمان است. خانواده لاک های درمانی ماولا از سیر تا پیاز درمان ناخن را در خود جای داده اند. محلول‌های تقویت کننده هم در این خانواده قرار دارند و باعث تقویت، رشد، استحکام و جنس ناخن ها می‌شوند.

محلول محرک رشد ناخن

محلول محرک رشد ناخن حاوی روغن‌های طبیعی است و سرشار از پروتئین که با افزایش گردش خون و تغذیه کوتیکول باعث رشد ناخن‌ها می‌شود.

**

محلول از بین برنده پوست اطراف ناخن

یکی از دردناک‌ترین اتفاق‌ها گوشت‌های اضافی اطراف ناخن است که باعث درد در این ناحیه می‌شوند. محلول‌های درمانی از بین برنده پوست اطراف ناخن باعث مرطوب شدن و نرمی این پوسته‌ها شده و به جداسازی راحت‌تر این بافت های زائد کمک می‌کند.

منابع:

https://www.tatlerasia.com/style/beauty/nail-care-products-beauty

https://www.msccollege.edu/blogs/nails/manicure-pedicure-tools/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *