مقالات تخصصی

کاور ناخن چیست؟ مراحل استفاده از کاور ناخن به چه صورت است؟!

برای زیباتر شدن ناخن‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از مانیکور و پدیکور ساده ناخن گرفته تا روش‌های کاشت و لمینت ناخن در این زیرمجموعه قرار می‌گیرند. در واقع؛ کاور ناخن یکی از روش‌های زیباسازی ناخن‌های طبیعی است که برای خانم‌های که به سلامت و زیبایی ناخن‌های دست و پای خود اهمیت می‌دهند، کاربرد دارد. این تکنیک کاور یا همان لمینت ناخن نام دارد و به شما کمک می‌کند تا ناخن‌های طبیعی خود را به مدت طولانی، بلند و زیبا نگه دارید؛ زیرا مواد کاور بر روی صدف طبیعی ناخن، قرار می‌گیرد و از شکستن آن‌ها، جلوگیری می‌کند.

کاور کردن ناخن چیست؟

کاور کردن ناخن یا همان لمینت ناخن شبیه به کاشت ناخن است با این تفاوت که در این روش از تیپ‌های ناخن استفاده نمی‌شود و تنها ناخن‌ها با یک لایه شفاف توسط متخصصین ناخن پوشانده می‌شوند تا از آنها در برابر هرگونه آسیب و شکنندگی در عین حال که زیبایی خود را حفظ می کنند، محافظت شود. علاوه بر این کاور یا لمینت ناخن برای افرادی که ضخامت ناخن‌های کاشت را دوست ندارند، انتخاب بسیار مناسبی است. این تکنیک شامل خمیر و پودر مخصوصی است که بی‌نظمی‌های روی ناخن را پر می‌کند و ظاهری زیبا به صفحه ناخن می‌بخشد، پس می‌توان با این روش بی‌نظیر برای مدت طولانی ناخن‌های طبیعی را بلند و زیبا نگه داشت.

تفاوت کاور ناخن با کاشت ناخن چیست؟

اگر بخواهیم با دقت بیشتری به تفاوت های کاور و کاشت ناخن بپردازیم باید بگوییم که تیپ‌های که در کاشت ناخن بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرند مصنوعی بوده و باعث بلندتر شدن قد و سایز ناخن‌ها می‌شوند در صورتی که کاور یا لمینت ناخن بسیار طبیعی‌تر و بر روی ناخن‌های خود مشتری مواد لمینت قرار می‌گیرد و در سایز و قد ناخن ها تغییری ایجاد نمی‌شود. در واقع؛ کاور کردن یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از شکستن ناخن‌های زیبا و خوش فرم است.

کاور ناخن به چه کسانی توصیه می‌شود؟

ناخن‌ها صفحه‌ای از جنس کراتین سخت هستند که علاوه بر نقش حفاظتی و کمکی در لمس، به زیبایی انگشتان دست و پا هم کمک می‌کنند. همچنین؛ ناخن‌های سالم، صاف و بدون برجستگی یا شیار هستن و رنگ آن‌ها، یکنواخت و بدون نقطه و تغییر رنگ است. اما امان از آن روزی که ناخن‌ها دچار مشکل و شکستگی شوند. تنها راه چاره برای این ناخن ها کاور یا لمینت ناخن است زیرا کاشت ناخن به سطح ناخن‌های آسیب دیده صدمه وارد می‌کند. پس اگر قصد محافظت از ناخن‌هایتان را دارید حتما تکنیک کاور را برای ناخن هایتان انتخاب کنید تا از سلامت آنها خیالتان راحت باشد.

مواد کاور ناخن

کاور ناخن هم مانند هر تکنیک زیبایی دیگری نیازمند وسایل و مواد مخصوص مانند ابزار مانیکور، پرایمر مخصوص ناخن، مواد ضد قارچ ناخن، سوهان دستی، سوهان برقی، ژل بیس، مواد لمینت، لیکویید نیم چرب، پودر کاشت(رنگ دلخواه مشتری)، دستگاه UVو پد الکلی است که در طی مراحل کاور ناخن از آن استفاده می‌شود.

آیا کاور ناخن همان لمینت ناخن است؟

لمینت ناخن یکی از انواع کاور ناخن است به همین منظور آن را کاور ناخن هم می‌نامند. لمینت و کاور ناخن توسط مونوژل‌ها انجام می‌شود با این تفاوت که کاور ناخن بسته به سلیقه ناخن کار ممکن است با پودر یا انواع ژل‌ها هم انجام شود.

مزایا و معایب کاور کردن ناخن

یکی از مهم‌ترین مزایای کاور کردن ناخن ها داشتن ظاهری طبیعی به علت استفاده نکردن از تیپ ناخن است. قیمت این تکنیک از کاشت و ترمیم آن ارزان‌تر بوده و برای کسانی که ناخن شکننده دارند مناسب است چرا که مقاومت ناخن را بالا می‌برد و باعث دوام بالای لاک بر روی سطح ناخن می‌شود. علاوه بر این؛ نیاز به تیپ گذاری یا استفاده از فرمر ندارد به همین دلیل زمان انجام کاور کمتر از کاشت ناخن است و این خود یک مزیت به شمار می‌آید. اما در کنار این همه نقاط مثبت باید به نکات منفی آن هم اشاره کرد. این نوع تکنیک برای افرادی با صدف ناخن کوچک اصلا مناسب نیست و به دلیل طبیعی بودن امکان بلند کردن قد ناخن ها در این روش وجود ندارد.

چه افرادی نباید از کاشت و کاور ناخن استفاده کنند؟

کاشت و کاور کردن ناخن برای همه مناسب نیست و ممکن است به کوتیکول ناخن های که زمینه بیماری دارند صدمه وارد شود. به عنوان مثال؛ افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی و قارچی هستند نباید از کاشت یا کاور کردن ناخن استفاده کنند، زیرا استفاده از روش‌های کاشت و کاور ناخن، باعث می‌شود تا پیشرفت بیماری دیده نشود و نتوان آن را درمان کرد. همچنین این روش به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری‌های عفونی هستند هم توصیه نمی‌شود.

روش‌های کاور کردن ناخن

کاور ناخن در دو روش پودر و لیکوئید و هم به روش لاک ژل (لاک ژله‌­ای یا ژل پولیش)  قابل اجرا است و این روش‌ها بنا به نظر ناخن کار یا سلیقه مشتری بر روی ناخن‌ها پیاده می‎شود. البته روش لاک ژل بین این دو روش به روزتر و پرطرف دارتر است.

مراحل کاور ناخن به روش پودر و لیکوئید

کاور ناخن هم مانند روش‌های دیگر زیبایی است و باید در اولین مرحله زیرسازی ناخن را انجام داد. در ابتدا فرد متخصص با استفاده از پوشر کوتیکول، بخش‌های کوتیکول ناخن را عقب زده و سطح صدف را افزایش می‌دهد. در این مرحله استفاده از روغن کوتیکول باعث نرم‌تر شدن سطح ناخن خواهد شد. سپس با مانیکور پوسته‌های اضافه دور ناخن به طور کامل گرفته شده، شیارها و زردی‌های صدف ناخن با استفاده از سوهان از بین می‌رود و در نهایت با پولیش ناخن براق و تمیز می‌شود.

بعد از مانیکور، باید با سوهان روی ناخن خراش سطحی ایجاد شود تا مواد کاور بر روی ناخن‌ها به خوبی بنشیند. بعد از انجام این کار پد مخصوص کلینزر روی صدف ناخن کشیده می‌شود تا چربی‌های اضافه ناخن ، کاملاً از بین برود. سپس با استفاده از براش گرده‌ها از روی ناخن پاک شده و بعد از آن سطح صدف ناخن به محلول ضد قارچ آغشته شده و پیش از انجام مراحل موادگذاری، سطح با کمی پرایمر پر می‌شود.

موادگذاری از سر ناخن شروع شده و درصورتی‌که ناخن بافت شکسته داشت یا مشتری مایل بود که قد ناخن کمی بلندتر باشد، می‌توان با استفاده از فرمر و با مواد کمی آن را بلندتر کرد. برای این کار لازم است که مواد خشک‌تر استفاده کنید. با اعمال کمی فشار و ایجاد بافت یک‌دست، قلم را به‌آرامی به سمت ریشه ناخن بکشید. به میزان خیلی کم قد ناخن را بلند کنید تا حالت استاندارد بگیرد. در مرحله آخر سوهان کشی نهایی بر روی تک تک ناخن ها به یک میزان انجام می شود تا خروجی تمیزی داشته باشد. مرحله زیباسازی ناخن می تواند به یک تاپ شاین یا یک طراحی ختم شود و سپس به مدت 2 دقیقه ناخن ها داخل دستگاه UV قرار بگیرند تا کار فیکس شود.

مراحل کاور کردن ناخن به روش لاک ژلیش

کاور کردن ناخن با استفاده از ژل، یک روش جایگزین مناسب برای کاشت ناخن است. ژل استفاده شده در این شیوه به مانند لاک کاور ناخن است که در مدل‌های مختلف بر روی ناخن قرار می‌گیرد. در این مرحله کارهای زیرسازی و سوهان کشی مانند کاور با پودر انجام می‌شود. سپس می‌توان برای کاور کردن ناخن‌ها از ژل بیلدر و یا پلی ژل استفاده کرد. تنها تفاوت مابین کاور با پودر و ژل در مرحله مواد گذاری است. این روش بهتر است توسط متخصص ناخن در سالن‌های زیبایی انجام شود.

 

ترمیم ناخن کاور شده

ناخن درست شده با تکنیک کاور بنا به رشد ناخن هر دو هفته یک بار باید ترمیم شود تا همیشه مرتب به نظر برسد.

کاور کردن ناخن با پودر بهتر است یا ژل

جالب است بدانید که بین این دو روش تفاوت چندانی وجود ندارد و مواد گذاری فقط با دو نوع ماده مختلف در یک سطح انجام می‌شود. کاور کردن با ژل طرف دارهای بیشتری دارد و به اصطلاح امروزی‌تر است و نسل جوان بیشتر این مدل را می‌پسندند. سهولت انجام این روش هم بیشتر از روش پودری است. اگر فرد متخصص بخواهد از پودر برای کاور کردن ناخن‌ها‌یتان استفاده نماید باید بسیار حرفه‌ای باشد.

نکته:

خانم‌هایی که به مواد اکریلیک حساسیت دارند، بهتر است از نوع ژل برای کاور کردن ناخن‌های خود استفاده کنند.

مراحل کاور ناخن پا

مراحل کاور کردن ناخن پا هم مانند ناخن دست است. فقط باید تصمیم بگیرید که از چه روشی برای کاور ناخن های پا استفاده کنید. اصولا کاور ناخن با پودر برای ناخن پا مناسب تر است و ماندگاری بیشتری در کفش دارد.

ریمو کردن کاور ناخن در خانه

ممکن است از ناخن‌های کاور شده بعد از مدتی خسته شوید. پس برای ریمو کردن ناخن‌های کاور شده دست و پا مانند کاشت ناخن به فویل آلمینیومی، پنبه، استون و پاک کننده های ژل پولیش، سوهان و بافر ناخن نیازمندید. ابتدا با سوهان بر روی ناخن ها کشیده تا قسمت رویی کاور کم کم برجسته شود. در حین انجام سوهان کشی دقت کنید که این کار را به آرامی انجام دهید که به ناخن هایتان آسیبی نرسد، ریمو کردن ناخن‌های کاورشده نیازی به ناخن کار ندارد و شما می‌توانید خودتان به تنهایی در خانه هم این کار را انجام دهید. فقط کافی است برای هر ناخن پنبه را آغشته به آستون کنید و روی ناخن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و دور هر پنبه را با فویل بپیچید تا ناخن گرم شود و مواد ناخن با آستون آب شود. بعد از ریمو ناخن و مواد کاشت دست های خود را بشویید و با سوهان و بافر ناخن را تمیز و یکدست کنید.

منبع:

https://www.thenailshop.com.au/glamstripes-full-finger-nail-covers-new-3d-black-matte-gloss-zebra/

https://dress-en.techinfus.com/gel-lak/sozdanie/laminirovanie/

https://tostpost.com/beauty/17485-lamination-nails-what-is-it-types-of-procedures.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *