مقالات تخصصی

آشنایی با لوسیون تقویت کننده ناخن و نحوه استفاده از آن

Blog Image

داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب جزئی از آراستگی هر خانمی است و امروزه کمتر کسی را می‌بینیم که به زیبایی ظاهر خود توجهی نداشته باشد. در نتیجه؛ ناخن‌های قوی و سالم می‌توانند نشانه‌ای از سلامت بدن باشند، اما گاهی اوقات ناخن‌های آنقدر قوی نیستند که در برابر آسیب‌ها دوام بیاورند. بنابراین باید تلاش کنیم تا بتوانیم از آنها مراقبت کنیم. محصولات خوب مراقبتی مانند لوسیون های تقویت کننده ناخن همان طور که از نام‌ آنها پیدا است باعث تقویت ناخن ها می شوند و از آنها در برابر شکستگی و ضعف محافظت می کنند.

لوسیون تقویت کننده ناخن

لوسیون تقویت کننده ناخن نه تنها باعث تقویت ناخن ها بلکه باعث رشد سالم آنها هم می‌شود. ناخن های شکننده در برابر آسیب ها بسیار ضعیف عمل می‌کنند در نتیجه باید آنها را با لوسیون های تقویت کننده قوی و محکم کرد. اگر این لوسیون ها در طول دو هفته روی ناخن‌ها زده شود، ناخن‌ها دیگر شکنندگی نخواهند داشت. در واقع؛ بهترین لوسیون های تقویت کننده ناخن باعث می شود که سطح کراتین موجود بر روی ناخن آسیب دیده از خشک شدن بیش از اندازه رهایی یابد و ناخن ها رشد بهتر و بیشتری داشته باشند؛ به طور قطع تا به امروز نام بسیاری از محصولات شرکتی تولید کننده تقویت کننده ناخن را شنیده باشید؛ هر یک از این محصولات از ویژگی‌هایی برخور دارند و به دلیل داشتن فرمولاسیون و مواد مختلف، تاثیر متفاوتی بر روی ناخن می گذارند. اما می توان با کمی تحقیق بهترین لوسیون تقویت کننده ناخن را در بازار پیدا کرد.

انواع تقویت کننده مخصوص ناخن

محصولات تقویت کننده ناخن، انواع مختلفی دارد و گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. این محصولات عبارتند از: محلول ها، کرم ها، روغن ها، لاک های تقویتی، سرم ها و لوسیون های تقویت کننده ناخن.

بهترین راه تقویت ناخن

همانطور که گفتیم لوسیون‌های تقویت کننده ناخن یکی از انواع لوسیون های ناخن هستند که در ترکیبات آن کراتین هیدرولیز شده، روغن‌های گیاهی مانند روغن جوجوبا یا گلیسیرین در ترکیبات آن وجود دارد که باعث نرمی کوتیکول‌های ناخن شده و همچنین باعث می‌شوند که ناخن‌ها لایه لایه و شکسته نشوند. با استفاده از انواع کرم تقویت ناخن به راحتی می‌توان بهترین تقویت ناخن را انجام داد. البته تقویت ناخن ها می تواند با ترکیب آبلیمو و گلیسیرین هم انجام شود. پس برای مراقبت از ناخن های پا، مراقبت از ناخن های کاشت، مراقبت از ناخن بعد از مانیکور، مراقبت از ناخن های شکسته و ضعیف بسیار لازم و ضروری است.

لوسیون تقویت کننده ناخن گیاهی

لوسیون‌های گیاهی بسیار موثر و مفید هستند، یکی از این لوسیون‌های گیاهی، لوسیون تقویت ناخن رزماری است. مواد تشکیل دهنده لوسیون تقویت ناخن گیاهی شامل سیلیکا، کلسیم و گوگرد است، این مواد در بهبود شکنندگی، ترک خوردگی و ورقه شدن ناخن تاثیر شگفت انگیزی دارند. برای اعمال لوسیون باید با استفاده از یک برس کوچک لوسیون را بر روی ناخن ها فرچه کرد. علاوه بر این؛ ترکیبات فلاونوئید و آلکالوئید هم در لوسیون تقویت ناخن وجود دارد.

لوسیون های تقویت کننده ناخن در بازار

لوسیون های تقویت کننده ناخن در ترکیبات خود ویتامین های مختلف A و E را دارند. همچنین این لوسیون ها کمپلکس تقویت کننده و محرک رشد متیونین، روغن جوانه گندم، روغن بادام شیرین و دسیل الیوات است که هر یک از این مواد می توانند کمک بزرگی به رشد سریع ناخن ها کنند.

سلامت و زیبایی با لوسیون تقویت ناخن

همان اندازه که زیبایی ناخن ها برای شما مهم است سلامت آنها هم باید مهم باشد. در نتیجه رساندن مواد مغذی به ناخن ها امری مهم و ضروری است که می تواند سلامت آنها را تضمین کند. سلامت ظاهر رابطه مستقیمی با سلامت بدن دارد، به همین دلیل توجه به سلامت ناخن‌ها در واقع توجه به سلامت بدن است. دست‌ها و ناخن‌های خشک، بی روح و بی رنگ همه نشان از این است که شما به ظاهر و سلامتیتان بی‌اهمیت هستید و این حالت در برداشت دیگران از شما در تعاملات اجتماعی بسیار تاثیر دارد. با این حساب؛ لوسیون‌هایی با مقادیر فراوانی از ویتامین D و B برای رشد ناخن ها ساخته شده‌اند تا در مواقع ضروری مفید واقع شوند، محلول‌های تقویت ناخن برای بهتر شدن جنس ناخن ها هستند که باعث افزایش مقاومت و حفظ رطوبت پوست اطراف ناخن هم می‌شوند.

نکته:

برای داشتن ناخن های سالم حتما از ویتامین‌های  B  وD استفاده کنید.

مزایای استفاده از لوسیون تقویت ناخن

اولین و مهم ترین نکته در استفاده از لوسیون تقویت ناخن، افزایش استحکام ناخن‌ها است. ناخن های که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم، با آنها کارهای خانه را انجام می‌دهیم، ظرف می‌شوییم، به کارهای روزانه می‌رسیم و هزاران کار دیگر که آنها را در معرض آسیب جدی قرار می دهند. این عامل در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است. چرا که اگر ناخن‌های شکننده‌ای داشته باشید با کوچک‌ترین ضربه یا فشاری احساس درد و ناراحتی خواهید کرد. علاوه بر این؛ داشتن ناخن های زیبا در تقویت اعتماد به نفس و روابط اجتماعی نقش به سزایی دارند. نکته مهم بعدی جذب ویتامین برای بدن بعد از استفاده از لوسیون تقویت ناخن است. این لوسیون‌ها معمولا از ترکیبات گیاهی و ارزشمندی ساخته می‌شوند که علاوه بر تقویت ناخن و زیبایی آن باعث انتقال ویتامین به بدن هم می شوند.

اهمیت استفاده از لوسیون تقویت ناخن برای مراقبت از ناخن شکسته

محصولات تقویت کننده ناخن می‌تواند سلامت ناخن‌های شما را حتی پس از سال‌ها آسیب به شما بازگرداند. با مجموعه ای از فرمول‌های حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، کلاژن و سایر مواد مغذی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ناخن‌های شما در کمترین زمان به بهترین حالت خود باز می‌گردند.

ویژگی‌های لوسیون مراقبت ناخن

  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ برای ناخن های آسیب دیده، نازک و شکننده واجب و ضروری است.
  • لوسیون مراقبت از ناخن شکسته، به استحکام ناخن ها با ماده معدنی سیلیکون، پروتئین کراتین و کیتوزانکمک می‌کند.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ از ایجاد خطوط سفید روی ناخن ها جلوگیری می‌کنند.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ از پوسته شدن پوست اطراف ناخن ها جلوگیری می‌کنند.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ باعث رشد سریع تر ناخن ها می شود.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ دارای خاصیت آنتی باکتریال است.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ باعث نرم شدن پوست اطراف ناخن ها می شود.
  • لوسیون مراقبت از ناخن؛ برای بعد از برداشتن کاشت ناخن ها که دچار آسیب شدید شده، بسیار مناسب هستند.

چه زمانی از لوسیون تقویت کننده ناخن استفاده کنیم؟!

استفاده از لوسیون ناخن بهترین راهکار موجود برای تمیز و سالم نگه داشتن ناخن‌های‌تان است. کافی است کمی از لوسیون را روی تک تک انگشت‌های یکی از دست‌های‌تان بگذارید. این کار را می‌شود به صورت قطره‌ای، به کمک برس یا غلتاندن روی آن بسته به نوع اپلیکاتور مورد استفاده انجام داد. سپس کافی است کمی زمان بگذارید تا لوسیون تقویت کننده ناخن را به خورد کوتیکول‌های پوست‌تان دهید. پیش از خواب یا بعد از به عقب راندن کوتیکول‌ها یا هر زمان که وقت آزاد داشید، از لوسیون‌های ناخن استفاده کنید.

لوسیون تقویت کننده ناخن را روی تک‌تک انگشت‌ها قرار دهید

برای لوسیون گذاری فقط کافی است کمی از لوسیون را روی تک‌تک انگشت‌های به اندازه مناسب و خیلی کم یکی از دست‌های‌تان قرار دهید. همچنین می‌توان از برس یا رولر برای ریختن به اندازه لوسیون های تقویت کننده روی ناخن کمک گرفت.

نکته:

به این نکته دقت کنید که مصرف بیش‌ازاندازه تاثیرگذاری‌ لوسیون تقویت کننده ناخن را افزایش نمی‌دهد.

لوسیون تقویت کننده ناخن را روی انگشت‌های‌تان ماساژ دهید

مرحله دوم ماساژ دادن لوسیون تقویت کننده ناخن بر روی تمامی ناخن ها است. پس در این مرحله دور ناخن‌ انگشت‌های‌تان را به خوبی ماساژ دهید تا پوست اطراف ناخن‌تان به طور کامل به لوسیون آغشته شود. کمی وقت بگذارید تا لوسیون به خورد ناخن‌های‌تان برود و خون زیر پوست‌تان بهتر جریان پیدا کند. همین مراحل را هم برای دست دیگر انجام دهید. جذب و خشک شدن لوسیون ها حدوداً چند ساعتی طول می‌کشد و شما بعد از خشک شدن می‌توانید، این کار را مجدداً انجام دهید.

قبل و بعد از مانیکور، لوسیون تقویت کننده ناخن بزنید

لوسیون ناخن بهترین راهکار موجود جهت آبرسانی به کوتیکول‌ها بعد و قبل از انجام مانیکور است. این لوسیون ها به لاک ناخن هیچ آسیبی وارد نمی کنند بلکه باعث ماندگاری بیشتر آنها هم می شود.

پیش از خواب از لوسیون تقویت کننده ناخن استفاده کنید

بهترین راه برای آبرسانی و تغذیه کوتیکول‌ها یا به عبارتی تقویت‌شان برای روز بعد، استفاده از لوسیون تقویت کننده ناخن پیش از خواب است. فقط به خاطر داشته باشید برای حفظ سلامت کوتیکول‌های‌تان بایستی استمرار داشته باشید.

لوسیون تقویت کننده ناخن؛ خوراک بهبود حال کوتیکول ها

لوسیون ها بهترین دارو برای درمان کوتیکول های بیمار هستند. کوتیکول های که نیاز به تقویت و رسیدگی زیاد دارند. بنابراین لوسیون ها می توانند به کمک کوتیکول ها بیایند و از رشد صحیح ناخن هایتان مراقبت کنند.

تفاوت لوسیون تقویت کننده ناخن با کرم های مرطوب کننده

معمولا به انواع کرم‌های نرم‌کننده و تقویت‌کننده ناخن‌ها، کرم ناخن گفته می‌شود. کرم ناخن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که شامل کرم نرم‌کننده ناخن و کوتیکول ناخن است، اما لوسیون های تقویت کننده ناخن همان طور که از اسمش پیداست برای تقویت ناخن و کوتیکول های آن نقش به سزایی دارد. خاصیت تقویت کنندگی این کرم کرم ها وجه تمایز آنها هستند.

منبع:

https://www.healthline.com/health/how-to-strengthen-nails#hydrate

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *