مقالات تخصصی

فرنچ ناخن و مراحل انجام آن

فرنچ ناخن در دسته طرح‌هایی قرار دارد که هیچ وقت تکراری نمی‌شود. طرحی که در عین سادگی اصالت دارد و می‌تواند برای ماه‌ها بر روی ناخن طراحی شود و قدیمی نشود. همان طور که از نامش پیداست این طرح به کشور زیبایی، مد و عشق پاریس تعلق دارد. مانیکور فرنچ یا مانیکور فرانسوی همان طرحی است که که در عین خنثی بودن امضای خود را دارد. به همین منظور می‌خواهیم در این مطلب به طرح زیبای فرانسوی‌ها که در کل دنیا به یک روتین طراحی تبدیل شده بپردازیم.

فرنچ ناخن چیست؟

اگر بخواهیم کلاسیک‌ترین هنر ناخن تمام دوران را انتخاب کنیم، قطعا مانیکور فرانسوی خواهد بود. در حالی که ما همیشه به دنبال طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های جدید ناخن هستیم اما باز هم به این انتخاب منحصر به فرد باز می‌گردیم. ناخن‌‌های کلاسیک با فرنچ در ضخامت‌های مختلف اولین بار در سال 1920 خلق شد. خیلی‌ها این طرح را به فرانسوی‌ها نسبت می‌دهند و برخی دیگر به آمریکایی‌ها در سال 1978 اما چیزی که از اسم این طرح آشکار است رنگ و بوی فرانسوی دارد.

در واقع؛ این هنر ناخن ساده یک ظاهر کلاسیک ابدی است و برای هر موقعیتی عالی است و به بیان ساده‌تر فرنچ ناخن لایه‌ای از لاک بوده که اکثرا سفید رنگ است اما در رنگ های دیگر هم بنا به سلیقه خانم‌ها طراحی می‌شود. این خط سفید یا رنگی در قسمت بالایی ناخن به مدل های مختلف کشیده می‌شود. اما کلاسیک ترین آن همان خط گرد منحنی بالای ناخن است.

فرنچ در همه جا و همه وقت

جالب است بدانید که این طرح ساده از یک قرار ملاقات کاری ناهار گرفته تا یک شام نیمه رسمی یا حتی ناخن‌های دیزاین شده برای شب عروسی، یک انتخاب همیشگی است. انتخابی که هر خانمی بدون شک آن را می‌پسندد. شاید کشیدن یک خط سفید بر روی لاک یا براق کننده کمی سخت به نظر برسد اما باید بگوییم که این طرح زیبا هم می‌تواند توسط یک طراح ناخن بر روی ناخن‌های شما نقش ببندد یا اینکه خودتان این طرح زیبا را بر روی ناخن‌هایتان طراحی کنید.

فرنچ بر اساس فصل‌ها

جالب است بدانید که فرنچ رنگی در دسته طراحی‌های فصلی قرار گرفته است. بهار، تابستان، پاییز و زمستان، چهار فصل زیبایی که با رنگ‌هایشان به طراحان ایده می‌دهند به کمک این هنر آمده‌اند. به عنوان مثال؛ رنگ فرنچ کلاسیک با طرح‌های نمادین مانند یک گل صورتی با فرنچ صورتی برای بهار، رنگ‌های گرم مانند زرد و سرخابی برای تابستان، رنگ و طرح‌های خاص مانند برگ کوچک یا یک کدو‌حلوایی بامزه با رنگ فرنچ قرمز، نارنجی و قهوه‌ای برای فصل پاییز و سفید کلاسیک با یک دانه برف به همان رنگ برای زمستان بهترین گزینه‌های فرنچ رنگی برای خوش سلیقه‌ها است.

البته از این نکته نباید گذشت که فرنچ رنگی می‌تواند در هر ناخن به یک رنگ مات یا شفاف دربیاید. این طرح در سال‌های اخیر طرف دارهای زیادی داشته است. فرنچ ناخن رنگی نیز این روزها در بین افراد به یک ترند تبدیل شده است و بسیاری از افراد سعی می کنند برای جلوگیری از تکرار رنگ های مختلف را برای فرنچ ناخن خود انتخاب کنند.

برچسب فرنچ

با پیشرفت وسایل هنری برای ناخن برچسب‌های فرنچ هم به بازار آماده تا برای آماتورها این طرح زیبا را ماندگار کند. پس فقط با خرید یک برچسب می‌توان مانند یک طراح بدون نقص و خط خوردگی یک فرنچ زیبا انجام داد. ابتدا چسب برچسب را کنده و زیر قسمت سفیدی ناخن قرار دهید؛ سپس با فرچه ای به رنگ سفید بالای خط را به راحتی بکشید و در آخر چسب را از روی ناخن بردارید.

شخصیت یک فرنچ

متخصصین ناخن بر این عقیده هستند که فرنچ دارای شخصیت است؛ پس باید به طراحی آن اهمیت ویژه‌ای داد. از مانیکور ناخن گرفته تا طراحی فرنچ باید روی اصول باشد. فرنچ زمانی زیباتر به نظر می‌رسد که تمیز و بدون نقص طراحی شود. علاوه بر آن مانیکور حرفه ای یکی از واجبات یک فرنچ واقعی است.

فرنچ کوتاه یا بلند

بنا به سلیقه افراد فرنچ می‌تواند به صورت بلند یا کوتاه طراحی شود. البته باید به مد در سال های مختلف دقت کرد تا بر اساس آن یک طراحی فرنچ مناسب را انجام داد. علاوه بر آن طراحی فرنچ قوانینی دارد که باید به آن دقت کرد. قوانینی مانند بلند یا کوتاه بودن ناخن؛ پس اگر برای اولین بار است که می‌خواهید فرنچ ناخن داشته باشید، بهتر است به اندازه ناخن‌های خود توجه داشته باشید، اگر ناخن های شما کوتاه است باید فرنچی باریک را در نظر بگیرید و اگر ناخن‌های کشیده‌ای دارید فرنچ پهن مناسب است.

فرنچ طرح‌دار

بسیاری از افراد زیاد به سادگی و طرح های ساده علاقه ندارند و دوست دارند طرح های ناخن آن‌ها طرحدار و شلوغ به نظر برسد. بنابراین برای خلق این طرح های شلوغ و زیبا بهتر است از برخی از تکنیک ها استفاده کرد تا ناخن ها زیباتر نمایان شوند. استفاده از لاک های طراحی، قلم موهای مخصوص طراحی ناخن، اکلیل، نگین و ملیله می تواند برای طراحی این نوع ناخن ها زیبا و منحصر به فرد به نظر بیاید. بسیاری از افراد به ناخن فرنچ مشکی علاقه دارند که می توان برای دیزاین آن از لاک های تیره و مشکی استفاده کرد.

انواع فرنچ

  • فرنچ ناخن گرد
  • فرنچ ناخن تیز
  • فرنچ ناخن گلدونی
  • فرنچ ناخن بادامی
  • ناخن فرنچ هلویی
  • ناخن فرنچ شیک
  • فرنچ آمبره
  • فرنچ رنگی ناخن کوتاه
  • فرنچ رنگی تابستانی
  • فرنچ ناخن پاستیلی
  • فرنچ رنگی ناخن تیز

مراحل آموزش فرنچ

مانیکور

قبل از مانیکور لاک‌های قدیمی را پاک کنید سپس برای اینکه بتوانید فرنچ را انجام دهید در گام اول نیاز دارید تا ناخن‌های خود را مانیکور کنید. چراکه برای کاشت با لاک ژل زیر ساز ناخن‌های شما باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

زیر سازی

با استفاده از رنگ‌های مات و بژ می‌توان برای فرنچ یک زیر ساز مناسب انتخاب کرد. رنگ زمینه از مهم ترین انتخاب ها برای طراحی فرنچ است. فرم دست می‌تواند بر روی فرم فرنچ تاثیر بگذارد.

طراحی فرنچ فرانسوی بالای ناخن

اگرچه مانیکور فرانسوی می‌تواند برای هر نوع صفحه ناخن مناسب باشد، اما باید بدانیم که شکل‌های بادامی متوسط و مربعی کوتاه برای نوک ناخن فرانسوی بهترین ظاهر را دارند. نکته این نوع فرنچ ها تقارن در آنها است. پس با دقت با استفاده از لاک های مویی این فرنچ زیبا را طراحی کنید.

نکات مهم قبل از فرنچ

  • ناخن‌های خود را با تمیز کردن و کوتاه کردن و سپس فرم دادن به آنها با سوهان، ترمیم کنید. برای درخشش بیشتر، کوتیکول‌های ناخن خود را به عقب فشار دهید و ناخن های خود را صاف کنید.
  • مانیکور را با یک رنگ پایه شروع کنید، سپس روی نوک ناخن فرنچ فرانسوی بکشید و با یک براق کنند یا کوییک دراینر تمام کنید.
  • کوییک دراینرها بهترین گزینه بعد از طراحی ناخن هستند. علاوه براین، می توان ناخن های فرنچ شده را در دستگاه یا در مقابل پنکه ناخن قرار داد تا سریع خشک شود.
  • سعی کنید از بهترین لاک ها برای فرنچ استفاده کنید. لاک های که جنس خوبی نداشته باشند بعد از برس شدن بر روی ناخن ها حباب می زنند.
  • اگر اطراف ناخن هایتان لاکی شده؛ فقط کافی است مقداری وازلین را روی پوست اطراف ناخن خود بمالید تا لاک ناخن به راحتی پاک شود.
  • رنگ هایی برای زمینه فرنچ انتخاب کنید که ناخن های شما را بلندتر و زیباتر نشان دهد. بنابراین الگوها و رنگ‌های روی ناخن‌های شما می‌توانند انگشتانتان را به صورت بصری کشیده و باریک کنند.

فرنچ بر روی رنگ‌های پایه

اصولا فرنچ ها بر روی لاک پایه با رنگ‌های بیسیک یا براق کننده‌ها بهتر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. پس برای این نوع طراحی، نیاز به لاکی است که در سطح ناخن پخش شود و تمامی فضای صدف ناخن را بپوشاند. استفاده از لاک های رنگ روشن می‌تواند گزینه خوبی برای پوشاندن سطح ناخن باشد. در این میان استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های نود و رنگ هلویی می‌تواند به زیبا و جذاب‌تر شدن ناخن کمک کند.

رنگ خاکستری روشن برای زیر ساز

اگر می‌خواهید رنگ و مدل لاک و فرنچ تا چند روز روی ناخن‌هایتان بماند و اهل تغییر رنگ سریع آن ها نیستید، یا برای محل کار و امور روزمره به دنبال رنگ‌های ملایم هستید، استفاده از رنگ خاکستری بهترین گزینه برای زمینه فرنچ است. تضاد بین این دو باعث می‌شود تا جذابیت بیشتری ایجاد شود.

رنگ‌های سفید و ملایم برای فرنچ

رنگ‌های ملایم و در تناژ رنگی سفید، مانند لاک صدفی در سال 2022 طرفداران زیادی پیدا کرد. این رنگ‌ها آرامش‌بخش‌اند و به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند. لاک سفید کلاسیک همیشه روی بورس بوده است و به هر رنگ پوستی هم می‌آید.

رنگ لاک نود برای زیر ساز

هر طور که بخواهیم در نظر بگیریم و حتی از موضوع ترند شدن هم بگذریم، رنگ‌های نود هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه جذاب بوده‌اند. رنگ‌های نود از آن جهت که خنثی هستد با همه چیز ست می‌شوند و در عین ساده بودن توجه زیادی را به خود جذب می‌کنند.

رنگ لاک هلویی برای زیر ساز

رنگ هلویی را یک ترکیب فوق العاده برای فرنچ است. رنگی که در عین زیبایی طبیعی به نظر می‌رسد.

 

منبع:

https://www.byrdie.com/french-manicure-how-to-do-it-yourself-at-home-346225

https://www.wikihow.com/Do-a-French-Manicure

https://www.leaf.tv/articles/how-to-paint-a-french-manicure-without-guide-strips/

https://www.leaf.tv/articles/what-are-pink-white-nails/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *