مقالات تخصصی

هر آنچه باید درباره کاشت ناخن بدانیم

کاشت ناخن چیست؟

داشتن دست‌هایی زیبا به داشتن ناخن‌هایی زیبا وابسته است و این خود می‌تواند دلیلی قانع کننده برای این باشد که خانم‌ها حاضرند ساعت‌ها وقت خود را در آرایشگاه برای کاشت یا ترمیم ناخن‌هایشان بگذارند. علاوه بر این؛ انتظار برای داشتن ناخنی زیبا نشان از اهمیت ویژه ناخن در مبحث زیبایی زنانه دارد. کاشت ناخن نه تنها به زیبایی دست‌ها کمک می‌کند، بلکه برای کسانی که ناخن‌هایی شکننده دارند یا حتی عادت به جویدن ناخن دارند، بسیار مناسب است. به همین منظور در این مطلب به اهمیت زیبایی کاشت ناخن می پردازیم تا بیشتر درباره این مبحث زیبایی بدانیم.

کاشت ناخن چیست؟

شاید در آرایشگاه با خانم‌هایی مواجه شده باشید که بیش از ده سال است که کاشت ناخن انجام داده‌اند و دیگر حاضر نیستند تا ناخن های معمولی را تجربه کنند. این تنها می‌تواند یک دلیل قانع کننده داشته باشد، آن هم زیبایی است که کاشت ناخن می تواند به دست ها هدیه دهد. البته علاوه بر زیبایی دلایل دیگری چون مشکلات ناخن‌ها و داشتن ناخن‌های بدفرم و بد رنگ خیلی‌ها را ترغیب به انجام کاشت ناخن می‌کند. جالب است بدانید که کاشت ناخن مخصوصا برای کسانی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است و مانع عادت جویدن ناخن می‌شود. همچنین؛ کاشت ناخن توسط متخصص ناخن انجام می‌شود و شامل چند مرحله مختلف است که بین یک تا دو ساعت زمان برای کاشت و ترمیم نیاز است.

علاوه بر این؛ کاشت ناخن دارای مراحل مختلفی است که در آن مواد کاشت با استفاده از تیپ ناخن بر روی ناخن‌های اصلی قرار می گیرد تا با ماندگاری طولانی بر روی ناخن­های طبیعی چسبانده شود. برای این کار سطح ناخن‌ها به وسیله سوهان برقی تراشیده می شود تا جایی كه لایه خیلی نازكی از ناخن باقی بماند. این كار برای این است كه زیر مواد مورد استفاده در كاشت ناخن که قرار است جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد. بنابراین هر چه ناخن كاشته شده برجستگی كمتری داشته باشد؛ به ناخن طبیعی شباهت بیشتری خواهد داشت، سپس بر روی هر یک از ناخن­ها سوهان کاری می‌شود.

انواع کاشت ناخن

روش‌های کاشت ناخن متفاوت است و بر همین اساس به خاطر مواد به کار رفته در هر روش و همچنین سختی و زمان انجام کار قیمت ها متفاوت است. تمام این روش‌ها نیازمند پیش زمینه مانیکور و پدیکور هستند تا قبل از اجرای کار بستر ناخن و پوست اطراف آن برای انجام این کار آماده شود.

در حالت عادی هنگامی که به یک ناخن کار جهت کاشت ناخن مراجعه می‌کنید دو نوع کاشت را به شما پیشنهاد می‌دهد که شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید تا بتوانید کار ناخن خود را شروع کنید. روش‌های دیگر کاشت ناخن از همین دو روش ریشه می گیرند. پس می‌توان با شناخت این دو روش آگاهی کامل نسبت به روش‌های دیگر پیدا کرد. شیوه قلم گذاری و پخش مواد در این روش­ها از یکدیگر متفاوت است، اما می توان روش­های دیگر را بر پایه این دو روش با استفاده از اضافه نمودن شاخه‌های جدیدی از انواع کاشت ابداع کرد. این دو روش مهم و پایه با این نام­ها در صنعت هنر ناخن شناخته می شوند. کاشت ناخن با مواد پودری و کاشت ناخن با مواد ژله‌ای که از اصلی­ترین روش‌های کاشت ناخن دست و کاشت ناخن پا هستند مثال‌های خوبی برای این کار است.

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری نیاز به زمان بیشتری به نسبت کاشت‌های دیگر دارد؛ پس برای انجام دادن این کاشت حداقل یک تا دو ساعت وقت بگذارید. همچنین، این کاشت توسط تیپ که همان ناخن مصنوعی است انجام می شود. در این کاشت، تیپ با چسب به ناخن چسبانده می‌شود و میزان بلندی یا کوتاهی آن توسط شما تعیین شده و مراحل بعدی قدم به قدم انجام می‌شود. در مرحله بعد پودر کاشت بر روی ناخن‌ها زده و سپس شروع به سوهان کشی بر روی تک تک ناخن‌ها می‌شود. ترمیم این نوع از کاشت ناخن حدود یک ساعت و نیم در هر بار مراجعه طول می‌کشد.

نکته:

  • قبل از کاشت پودری ناخن مواد ضد قارچ حتما باید بر روی ناخن‌ها زده ‌شود.
  • کاشت پودری از دوام و استحکام بیشتری به نسبت کاشت ژل برخوردار است.

کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن ژله‌ای

تمام مراحل این کاشت مانند کاشت پودری است و تنها تفاوتی که با کاشت پودری دارد در روش مواد گذاری بر روی ناخن است. مانند مرحله قبل ابتدا سوهان کاری و مانیکور انجام می شود سپس ضد قارچ بر روی هر یک از ناخن ها زده می شود و ژل بر روی ناخن قرار می‌گیرد. پس از انجام کاشت ناخن با ژل باید ناخن‌ها در دستگاه یو وی قرار گیرد تا مواد روی ناخن خشک شود. در این نوع کاشت از سه لایه ژل استفاده می‌شود. بیلدینگ ژل، تاپ شاین و فینیشینگ ژل که حدود دو هفته بیشتر دوام ندارد و باید زود به زود ترمیم شود.

نکته:

این نوع کاشت به افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بیشتر پیشنهاد می شود.

کاشت ناخن با ژل

کاشت موقت ناخن

اگر دوست ندارید که ناخن هایتان همیشه کاشت داشته باشد می توانید از کاشت موقت ناخن استفاده کنید. این کار فقط با گذاشتن تیپ بر روی ناخن انجام می شود.

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در کاشت ناخن

سوهان برقی

سوهان دستی

ست سر سوهان مانیکور

سر سوهان‌ الماسه استوانه

سر سوهان الماسه استوانه سر گرد

دستگاه uv

عقب زن

نیپر

قلم وان بال

قلم تخت

قلم کار با ژل

کاتر تیپ

فرمر

قالب کاشت

مراحل کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن

کاشت ناخن دارای 4 مرحله است که برخی از این مراحل در تمامی کاشت ها مشترک است. مراحلی مانند زیرسازی، موادگذاری، سوهان کشی و طراحی ناخن از مراحل مهم کاشت ناخن محسوب می­شوند که هر یک باید با مهارت خاصی بر روی ناخن پیاده شوند.

مرحله اول؛ زیرسازی

زیرسازی اولین مرحله و یکی از مهم‌ترین مراحل در صنعت کاشت ناخن است. پس زیرسازی باید با دقت فراوان توسط متخصصین ناخن انجام شود تا در خروجی نهایی با کثیفی کار و بی­کیفیت بودن آن روبرو نشویم. در واقع؛ اگر زیرسازی درست انجام نشود ممکن است بعد از مدت کمی ناخن هوا بگیرد یا دچار قارچ شود و در نهایت شاهد افتادن ناخن­ها باشیم.

مراحل زیر سازی ناخن

مانیکور ناخن به صورت خشک

مانیکور خشک اولین مرحله از زیرسازی است که باید طبق اصول اولیه مانیکور انجام شود تا به کوتیکول ناخن و پوست اطراف آن صدمه ای وارد نشود.

خراش دادن سطح ناخن

شاید یکی از مراحل مهم کاشت ناخن خراش دادن سطح صدفی شکل ناخن باشد؛ این کار باعث می شود تا تیپ و مواد کاشت با استحام بیشتری بر روی ناخن قرار بگیرند. هدف از این کار چسبندگی بیشتر بین مواد و ناخن است. بدین صورت مواد کاشت راحت تر بر سطح ناخن می­چسبد. این کار باید کاملا حرفه ای انجام شود تا صدمه‎ای  به کراتین صدف ناخن وارد نشود.

نکته:

مراجعه به یک ناخن کار حرفه ای باعث می شود تا تمامی مراحل بی نقص انجام شود و خطری ناخن­های شما را تهدید نکند.

مرحله دوم؛ مواد گذاری

این مرحله چه در کاشت ژل و چه در کاشت پودری مشترک است. نحوه ترکیب و استفاده از مواد کاشت بسیار مهم است، پس اگر مایل به یادگیری کار کاشت ناخن هستید باید نکاتی که در مواد گذاری مهم است شناخت مواد کار و نحوه ترکیب و استفاده از این مواد را به خوبی بی‌آموزید و اگر هم که فقط به عنوان مشتری به آرایشگاه مراجعه می کنید؛ بنشیند و از مراحل کاشت ناخن خود لذت ببرید.

مواد گذاری بر روی ناخن

انتخاب قلم مناسب برای کاشت ناخن

یکی ابزار مهم برای کاشت ناخن قلم است. قلم تخت یا اشکی می تواند به ناخن کار در کار کمک کند.

نحوه مواد گذاری بر روی ناخن

مواد گذاری مرحله بعدی است که باید اصولی انجام شود. نحوه صحیح مواد گذاری و حرکت قلم امری بسیار مهم است. اگر مواد کم باشد ناخن خیلی آسان می­شکند و اگر مواد زیاد باشد ناخن­ها غیرطبیعی و بزرگ دیده می‌شوند. در نتیجه انتخاب میزان مناسب مواد می تواند به ناخن کار در این راه کمک کند.

مرحله سوم؛ سوهان کشی ناخن

در این مرحله فرم نهایی ناخن مشخص می­شود. پس یک سوهان کاری حرفه­ای می تواند دست­های شما را زیباتر کند. سوهان برقی و سر سوهان­های مخصوص ابزار مهم در این قسمت هستند. سوهان برای از بین بردن ناهواری­های روی ناخن استفاده می­شود. انتخاب درست سر سوهان، زاویه درست سرسوهان با ناخن می­تواند نتیجه یک سوهان کشی عالی باشند.

مرحله چهارم؛ طراحی ناخن

یک کار خوب قطعا باید با یک طرح فوق العاده تمام شود. پس طراحی و لاک زدن صحیح ناخن هم یکی از قسمت­های مهم کاشت ناخن به شمار می‌آید. البته این بخش به سلیقه مشتری بستگی دارد. می­تواند با یک براق کننده تمام شود یا اینکه طرح بر روی ناخن زده شود.

طراحی ناخن

نحوه صحیح ریمو کردن کاشت ناخن

ممکن است از ناخن‌های کاشت بعد از مدتی خسته شوید یا به دلایل متعددی مانند شکستگی ناخن، عفونت ناخن یا بد فرم شدن ناخن ها بخواهید آنها را ریمو کنید. ریمو کردن ناخن­ها نیازی به ناخن کار ندارد و شما می­توانید خودتان به تنهایی در خانه هم این کار را انجام دهید. فقط کافی است برای هر ناخن پنبه را آغشته به آستون کنید و روی ناخن قرار دهید و دور هر پنبه را با فویل بپیچید تا ناخن گرم شود و مواد و تیپ ناخن با آستون آب شود. بعد از ریمو ناخن  و مواد کاشت دست­های خود را بشویید و با سوهان و بافر ناخن را تمیز و یکدست کنید.

مراقبت از ناخن ضعیف           

بعد از ریمو کردن کاشت ناخن؛ مراقبت از ناخن­ها ضروری است و باید از آنها به خوبی مراقبت کنید و تقویت کننده­ های خوب برای ناخن استفاده کنید.

منبع:

https://www.byrdie.com/gel-nail-extensions-5090311

https://www.elle.com/beauty/a27207101/what-are-gel-nail-extensions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *